Polecamy

Jak sobie radzić z cholesterolem?

2014-03-22

Wzbudza różne namiętności i uczucia. Dla jednych cholesterol to substancja niezbędna do życia. Dla innych cholesterol to śmiertelny wróg. Na dodatek, każda ze stron ma rację.

Cholesterol tak naprawdę jest bardzo ważnym składnikiem. Nasz organizm potrzebuje go do prawidłowego funkcjonowania. Czemu więc straszy się nas cholesterolem i każe pilnować jego poziomu?

Po co nam jest cholesterol? To dzięki cholesterolowi możemy trawić pokarmy oraz przyswajać niezbędną dla zdrowia witaminę D.

Niestety, na poziom cholesterolu należy zwracać szczególną uwagę. Dlaczego? Gdyż jego zbyt wysoki poziom staje się poważnym zagrożeniem dla zdrowia.

Zbyt duże stężenie cholesterolu sprawia, że organizm funkcjonuje coraz gorzej. Ponadto wzrasta zagrożenie chorobami. Dopadają nas dzięki niemu takie schorzenia, jak miażdżyca

Podniesione stężenie cholesterolu powoduje, że w tętnicach zaczynają tworzyć się groźne dla zdrowia i życia blaszki miażdżycowe, które z czasem prowadzą do poważnych uszkodzeń naszych tętnic.

Zatkane tętnice są jedną z najczęściej występujących przyczyn zawału serca czy udaru mózgu. Wiele groźnych chorób związanych ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu rozwija się czasami przez wiele lat, nie dając jasnych objawów swojego zagrożenia. Zawsze można je wykryć podczas regularnych badań kontrolnych, jednak większość z nas zdaje sobie sprawę z problemu dopiero w chwili poważnych problemów ze zdrowiem.

Jak sobie radzić z wysokim poziomem cholesterolu? Podstawą jest odpowiednia dieta i ruch. Jeśli więc prowadzimy zdrowy tryb życia, to mamy znacznie mniej problemów z cholesterolem i schorzeniami wywołanymi przez jego nadmiar.

Jakie pożywienie redukuje poziom cholesterolu? Ważne jest to, jakie tłuszcze dominują w spożywanej diecie. Specjaliści zalecają tłuszcze pochodzenia roślinnego, którymi dobrze jest zastąpić niebezpieczne dla zdrowia tłuszcze zwierzęce. Polecanymi składnikami zdrowej diety są świeże warzywa i owoce, po które warto sięgać minimum raz dziennie.

Ostrożnie też z produktami, które są największymi dostawcami cholesterolu. Nie spożywajmy ich w nadmiarze! Jakie to niebezpieczne smakołyki? Są to podroby oraz żółtka jaj. Nie można też przejadać się słodyczami, a szczególnie czekoladą. Ponadto, cholesterol znajduje się w wędlinach oraz w maśle.

Z uwagi na dbanie o odpowiedni poziom cholesterolu polecana jest aktywność fizyczna. Dzięki niej można w szybkim czasie obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi oraz cieszyć się znacznie lepszą formą ciała, a co za tym idzie - umysłu.
 

Polecamy